Celkově vzato, křížový syndrom souvisí s naším většinou sedavým stylem života a špatnými pohybovými návyky. Jde o skupiny svalů, kterou jsou oslabené (fázické) a přetížené/zkrácené (tonické). Křížový proto, že tyto skupiny se vyskytují a navazují na sebe křížem: svaly na krku (vpředu) máme oslabené, naproti tomu krční páteř přetíženou (bolesti hlavy, krku, vysunutá brada…). Křížem se pak vyskytují další oslabené, či přetížené svalové skupiny: pod krční páteří oslabená záda, pod slabým krkem, zkrácené prsní svaly. Povolené břicho naproti přetíženým bedrům a slabé hýždě versus zkrácené přitahovače nohou.


http://www.ftvs.cuni.cz/elstudovna/
http://www.sportovni.net/#_ic=logo
http://www.medicabaze.cz/?sec=term_detail&termId=71&tname=Syndrom+kostr%C4%8De+a+p%C3%A1nevn%C3%ADho+dna
Stalo se již pravidlem, že v závěru března a srpna se scházejí tzv. enkaři / rozuměj neklasifikovaní / k doplňkovým zkouškám z předmětu  tělesná výchova. Hlavní částí zkoušky v lehké atletice je oblíbený běh na 3 000 metrů. Následujícím tréninkovým programem chci pomoci žákům v přípravě na tuto disciplínu. Není to program smyšlený, ale lety vyzkoušený  takříkajíc na vlastní kůži.


vlastní zkušenosti a znalosti nabyté léty dřiny...